Otavamedia OMA – Hyvin muotoiltu sisältö luo merkityksellistä vuorovaikutusta

 

Otavamedian asiakasviestintä, Alma 360, MCI Press ja DeCo Media yhdistyivät viime vuonna sisältömuotoilutoimistoksi, jonka uusi nimi on Otavamedia OMA Oy.

”Kuten nimemme kertoo, keskitymme yritysasiakkaiden omaan mediaan. Luomme uuden tavan ajatella sisältöjä osana liiketoimintaa. Ideoimme, suunnittelemme ja toteutamme asiakkaamme tavoitteista lähtevät sisältöpalvelut, joiden vaikuttavuutta mittaamme ja kehitämme jatkuvasti. Kaiken ytimessä on hyvin muotoiltu sisältö, joka luo merkityksellistä ja kestävää vuorovaikutusta asiakkaamme ja sen yleisöjen välille. Esimerkki tästä on tiedonhankinta verkossa. Tuotteiden ja palveluiden kiinnostavilla käyttöesimerkeillä ja vaikka oivaltavilla videoilla on valtava merkitys ihmisen ostopäätökselle. Hyviä sisältöjä hän myös jakaa eteenpäin, on sitten kysymys kuluttajille suunnatuista tuotteista tai B2B-palveluista”, Otavamedia OMAn toimitusjohtaja Mika Suortti kertoo.

”Tuomme asiakkaidemme käyttöön myös Otavamedian digiosaamisen, vahvat brändit ja niiden yleisöt. Otavamedia tuntee suomalaiset ja tavoittaa eri kiinnostuskohderyhmät kaikissa kanavissa. Tämä osaaminen ja näkemys on oleellista voittavan sisältöstrategian ja kiinnostavien sisältöjen luomisessa. Asiakkaamme voivat lisäksi moninkertaistaa oman mediansa tehon lähestymällä heille tärkeitä kohderyhmiä mm. Otavamedian natiivimarkkinointiratkaisujen avulla. Näin asiakkaan oma media ja maksettu media synnyttävät yhdessä ansaittua mediaa”, Suortti jatkaa.

Otavamedia OMAssa syntyy monikanavaisia sisältöjä noin sadan ammattilaisen voimin yli sadalle asiakkaalle. Toimiston sisältöpalveluvalikoimaan kuuluvat mm. sisältöstrategiat ja konseptointi, kokonaisvaltaiset sisältömarkkinointi- ja viestintäkampanjat sekä sisältöjen tuotanto ja jakelu aina suunnittelusta käytännön toteutukseen ja analysointiin asti. OMA ylläpitää brändejä verkossa, tekee säännöllisesti ilmestyviä asiakas- ja sidosryhmälehtiä, monipuolisia verkkoratkaisuja sekä videosisältöjä. Otavamedia OMAn johtoryhmän muodostavat Marjatta Leino, Kaisa Mikkola, Hanna Repo, Mika Suortti ja Milla Wiksten.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Mika Suortti, toimitusjohtaja, Otavamedia OMA Oy,
mika.suortti@otavamedia.fi, p. 040 588 5445
Pekka Harju, toimitusjohtaja, Otavamedia Oy,
pekka.harju@otavamedia.fi, p. 0400 400 913

oma.otavamedia.fi

Otavamedia OMA Oy syntyi Kaupparekisteriin 15.1.2016 rekisteröidyllä nimenmuutoksella. Yhtiön aiempi nimi oli MCI Press Oy, johon oli fuusioitu 31.12.2015 DeCo Media Oy. Alma 360 Oy fuusioitiin Otavamedia OMAan 30.4.2016. Nimenmuutoksella ja fuusioilla ei ole vaikutuksia yhtiöiden vastuisiin tai yhteistyösopimuksiin. Henkilöiden sähköpostiosoitteet ovat vaihtuneet muotoon etunimi.sukunimi@otavamedia.fi.