Otavamedia panostaa verkkosivustojen käyttäjä- ja lukukokemukseen

Otavamedia on yksi Suomen suurimmista verkkotoimijoista-  virallisten FIAM-mittausten mukaan sivustomme tavoittavat kuukausittain 3,1 miljoonaa verkkokävijää. Suurimpia sivustojamme ovat Anna.fi, Kaksplus.fi, Kotiliesi.fi ja Tekniikanmaailma.fi. Nyt käynnissä on voimakas panostaminen digitalisaatioon ja usean verkkosivuston uudistus.

 

Verkkopalveluiden uudistusten tavoitteena on parantaa sivustojen käyttäjä- ja lukukokemusta sekä kasvattaa kävijöitä kiinnostavaa verkkosisältöä. Laadukkaat sisällöt yhdistettynä hyvään palvelumuotoiluun ja dataan takaavat lukijoille parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen.

Ensimmäisenä uudistettiin Anna.fi, joka on loistava esimerkki siitä, miten hyvällä printin ja verkon yhteistyöllä kasvettiin Suomen suurimmaksi naistenlehtibrändiksi. Anna.fin sisällöissä  keskityttiin erityisesti  hyvinvointiin ja terveyteen sekä itsensä kehittämisen ja tuntemisen teemoihin.  Alkuvuodesta uudistuivat Kaksplus.fi, Vene– ja Kippari -lehtien sivustot ja kesään mennessä uudistuvat sekä Kotiliesi.fi että Tekniikanmaailma.fi.

Otavamedian aikakausmediat ovat onnistuneet haasteellisessa ja nopeasti muuttuvassa mediamaailmassa vankistamaan asemaansa ja kasvattamaan suosiotaan. Esimerkiksi Kotilieden verkkosivuston kävijämäärä kasvoi viime vuonna merkittävästi. Tekniikanmaailma.fi puolestaan on kaksinkertaistanut kävijämääränsä ja kasvua on edelleen luvassa, sillä ensi kesän aikana digilehti alkaa ilmestyä viikoittain ja samalla verkkosivusto uudistuu.

Otavamedian tunnetuista brändeistä moni on alansa markkinajohtaja. Otavamedian aikakauslehdet tavoittavat lähes 1,9 miljoonaa lukijaa.