Otavamedia vahvistaa digiosaamistaan

Yhdeksi Suomen suurimmaksi media-alan digitoimijaksi viime vuosina noussut Otavamedia monipuolistaa digiosaamistaan. Tomi Tanskanen (43) ja Riku Österlund (41) aloittavat Otavamedian Head of Digital –tehtävissä 14.8.2017.

Tanskasen ja Österlundin nimitykset tukevat Otavamedian kasvustrategiaa, jonka tavoitteena on vahvistaa Otavamedian monikanavaista palvelutarjoomaa ja kohderyhmien tavoitettavuutta. Tänä päivänä Otava tavoittaa sisältöjen ja palvelujen kautta verkossa yli 4 miljoonaa suomalaista joka kuukausi.

Tanskanen vastaa Otavamedian mediaperheiden digikehityksestä ja Österlund Otavamedia OMA:n digitaalisen palvelutoiminnan kehityksestä osana yritysasiakkaille tarjottavaa oman median palvelukokonaisuuksia.

Tanskanen on aiemmin toiminut johtavana konsulttina Solitassa, kehityspäällikkönä sekä projektinjohtajana Posti Oy:llä, Valveella, Sanoma Digitalilla ja Talentumilla.

Österlund siirtyy OMAan Fujitsu Finlandin service development manager –tehtävästä. Sitä ennen hän on toiminut kehitystehtävissä mm. Aller Mediassa ja Enirossa sekä operaattoriliiketoiminnassa Telia Finlandissa ja DNAlla.

”Mediamarkkinan muutosvauhti kiihtyy. Olemme jo nyt kolmanneksi suurin verkkomedian toimija Suomessa ja haemme merkittävää kasvua. Tomi ja Riku vahvistavat osaavien tekijöidemme joukkoa entisestään”, kiteyttää Otavamedian toimitusjohtaja Timo Kopra.

Otavamedia Oy kuuluu Otava-konserniin. Yhtiö kustantaa Suomessa yhteensä 25 yleisöaikakauslehteä, joista monet ovat oman alansa markkinajohtajia. Muun muassa Seura, Anna, Kotiliesi, Tekniikan Maailma ja Suomen Kuvalehti ovat elinvoimaisia esimerkkejä vuosikymmeniä jatkuneista lukijasuhteista, jotka nykyään elävät printin lisäksi verkossa. Otavamedia tavoittaa yli 30 verkkosivustollaan kuukausittain noin 2 miljoonaa suomalaista: verkosto on Suomen suurimpia. Suosittuja sivustoja ovat esimerkiksi Kaksplus.fi ja Anna.fi. Otavamedian mobiilisivut tavoittavat viikoittain noin miljoona suomalaista. www.otavamedia.fi

Otavamedia OMA (oma.otavamedia.fi) suunnittelee ja tuottaa vaikuttavaa sisältöä yli sadan asiakkaan omiin medioihin. Otavamedia OMAn palveluita ovat sisältöstrategiat ja konseptointi, sisältöjen monikanavainen suunnittelu ja tuotanto sekä sisältöjen jakelu ja markkinointi. Ylläpidossamme on yli 40 yritysasiakkaamme verkkosivustoa. Yksikössä työskentelee tällä hetkellä 60 viestinnän, sisältömarkkinoinnin ja liikkuvan kuvan ammattilaista.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Timo Kopra, Otavamedia Oy, puh. 0400 614 118