Otava myy Nettixin Alma Medialle

Otava-konserni on solminut tänään Alma Media Oyj:n kanssa sopimuksen Nettix Oy:n osakekannan myymisestä. Velaton kauppahinta on 170 milj. euroa ja se maksetaan käteisellä kaupan toteutuksen yhteydessä. Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2021 maalis-huhtikuun vaihteessa.

Nettix Oy:n liiketoiminta käsittää Suomen johtavat moottorialan markkinapaikat, kuten Nettiauton, Nettikoneen ja Nettimoton, ja ne tavoittavat viikoittain 2,5 miljoonaa suomalaista. Nettixiin kuuluvat lisäksi kone- ja kuljetusalan johtava ammattimedia Konepörssi sekä uutispalvelu Ampparit. Nettixin henkilökunta siirtyy kaupassa Alma Media -konserniin.

Otava-konsernin toimitusjohtaja Alexander Lindholm kommentoi kauppaa: ”Nettix on ollut osa Otavaa vuodesta 2006 ja sen kasvutarina perustuu asiakkaan tarpeiden ja moottoritoimialojen vähittäiskaupan erikoispiirteiden ymmärtämiseen. Haluan lämpimästi kiittää koko Nettixin tiimiä hienosta ja arvokkaasta työpanoksesta. Uskomme, että osana Alma Mediaa Nettixille ja sen henkilökunnalle aukeaa uusia mielenkiintoisia kehitysmahdollisuuksia.”

”Nettix-kauppa on tärkeä askel digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvässä strategiassamme. Se vahvistaa asemaamme meille strategisesti merkittävällä autoilun- ja liikkumisen toimialalla Suomessa. Nettix:n digitaalinen ja hyvin skaalautuva liiketoimintamalli mahdollistaa kannattavan kasvun ja uusille liiketoiminta-alueille laajentumisen.”, Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne sanoo.

Otava-konserni jatkaa mediamyyntipalvelun ja tiettyjen muiden tukipalveluiden tuottamista Nettixille sovitun siirtymäkauden ajan.

Lisätietoja antaa:
Otava-konsernin toimitusjohtaja Alexander Lindholm, alexander.lindholm@otava.fi, puh. 040 833 0126